FAQ

Wat moet ik zelf doen?

Het enige wat jij hoeft te doen, is zorgen dat alle in- en verkoopfacturen (incl. bonnetjes) aan ons aangeleverd worden d.m.v. een foto via de smartphone app en/of door de factuur te mailen aan je eigen unieke emailadres die je van ons krijgt.

Brengt overstappen van boekhouder veel rompslomp met zich mee?

Zeker niet! Wil je overstappen, maar zie je op tegen het extra werk dat dit met zich meebrengt? Geen zorgen, wij regelen dit voor je. Het enige wat jij hoeft te doen is je huidige boekhouder op te zeggen binnen de gestelde opzegtermijnen en wij regelen een soepele overgang

Ik heb me aangemeld bij Enwijdoenderest.
 Hoe gaat het nu verder?

Een medewerker van Enwijdoenderest neemt telefonisch contact met je op en zal de verdere procedure doornemen, zoals de voorwaarden, ondertekening offerte, benodigde gegevens etc. Mocht je overigens niet tevreden zijn, je pakket is maandelijks opzegbaar.

Welke gegevens worden er voor mij verwerkt?

Alle gegevens die nodig zijn om de jaarcijfers te bepalen. Dus de verwerking van de zakelijke bankrekeningen en alle in- en verkoopfacturen. Tevens verwerken wij alle privégegevens in de aangifte inkomstenbelasting.

Fiets van de zaak: voordeliger dan je denkt!

Sinds begin 2020 zijn de regels voor het nemen van een fiets van zaak veranderd. Vanaf 2020 is het extra voordelig om een fiets op de zaak te zetten. Spoiler alert: vooral voor de wat duurdere fietsen kan het erg voordelig zijn om je fiets op de zaak te zetten, en kost het je letterlijk maar een prikkie. Hoe dat precies zit lees je hier.

Kan ik tijdens het boekjaar instappen?

Geen probleem, je kan instappen wanneer je wilt! Is je onderneming al eerder in het boekjaar opgericht, dan betaal je voor het verwerken voor de voorgaande maand(en) eenmalig € 30 per extra maand. Dus stap je in maart van het jaar in, maar je administratie loopt al vanaf januari, dan krijg je eenmalig een factuur a € 60 excl. btw.

Heb ik nog een boekhoudprogramma nodig?

Nee, je levert je inkomende- en uitgaande facturen aan via onze app en/of je unieke emailadres die je van ons krijgt, meer niet!

Regels aftrekbare kosten werkruimte in eigen woning

Zelfstandige werkruimte: je mag de kosten van een werkruimte aan huis alleen aftrekken als er sprake is van een zelfstandige werkruimte. Een werkruimte is ‘zelfstandig’ als de ruimte apart verhuurbaar is. Dus een eigen opgang, toilet en energievoorziening heeft.

Ik ben geen ZZP'er, kan ik bij Enwijdoenderest terecht?

Wilt u als MKB-ondernemer ook volledig ontzorgt worden op het gebied van financiële administratie? Dan bent u bij onze MKB afdeling,PoortEijk B.V., aan het juiste adres! Klik hier voor meer informatie: www.poorteijk.nl

Kennis basis

Bel ons direct 033 - 303 07 96 of stuur ons een bericht